Provozovatel optických sítí Quantcom sází na firemní a velkoobchodní zákazníky, kterým nabízí kvalitní servis a řešení šitá na míru.

zdroj: Seznam Zprávy

Internetová řešení budoucnosti – od aplikací, správy velkých souborů dat až po využívání umělé inteligence – budou představovat tak velké nároky na datový provoz, že se většina firem bez kvalitního připojení k optické síti neobejde. Myslí si to Tomáš Strašák, ředitel obchodu ve společnosti Quantcom. Podle Strašáka na tom nic nezmění ani nástup nové technologie pro internet v mobilech, takzvané 5G.

Přenos dat po optických vláknech nemá na rozdíl od přenosu vzduchem kapacitní omezení. Nabízí možnost znásobit datový provoz, kdykoli bude potřeba. „Zákazník se nemusí obávat, že když se v budoucnosti jeho datové požadavky zvýší, bude muset přecházet na jinou technologii. Také kvalita optického přenosu je mnohem lepší – tato technologie na rozdíl od bezdrátového připojení nepodléhá vlivu prostředí, počasí ani rušení,“ říká Strašák.

Quantcom byl až do lednového přejmenování známý jako Dial Telecom. Tato ryze česká firma patří na tuzemském trhu mezi čtyři největší vlastníky optické telekomunikační infrastruktury. Optické sítě tvoří páteř datového a internetového provozu, na jejich provozu je dnes závislá většina firem, od strojírenství až po e-commerce. Potřebují ji i mobilní operátoři na přenos velkých datových toků mezi vysílači. Quantcom je se svými asi 4 700 kilometry optiky nejen důležitým hráčem pro přenos dat napříč střední Evropou, ale kromě tohoto velkoobchodního trhu s kapacitami provozuje také svoje vlastní městské sítě. Na ty připojuje tisíce firemních zákazníků, pro které je stabilní a garantovaná služba prioritou.

Že bude pro další rozvoj telekomunikací optika klíčová, naznačuje i rostoucí zájem investorů o tuto infrastrukturu. Různé investiční skupiny na českém trhu už několik let skupují místní poskytovatelé internetu, jež si optiku v posledních obdobích vystavěly lokálně. Za stovky milionů korun staví tyto sítě také operátoři T-Mobile, Vodafone a Cetin, ale narážejí na nepružnost schvalovacích procesů, rostoucí ceny prací a další překážky.

Quantcom svoji pozici v optické infrastruktuře získal prostřednictvím dílčích nákupů v uplynulých dvou dekádách. Firma před lety například koupila síťovou společnost net4net, vyčleněnou z bývalého Transgas Netu, nebo českou část Telekomu Austria, provozující značku Volný. Také získala například operátora Pe3ny Net v Praze nebo Matrigo ve Velkém Meziříčí. Díky akvizicím a masivnímu investování má nyní skupina hodnotnou městskou a meziměstskou síť, kterou by za současných podmínek prakticky nebylo možné znovu postavit.

Na rozdíl od konkurentů je hlavní strategií Quantcomu poskytovat připojení výhradně pro firmy. O veškeré zákazníky z řad domácností se nově bude starat Pe3ny Net.. Podle technického ředitele Marka Šťastného jde o to, aby Quantcom nebyl zatížen drobnými požadavky retailu a aby firemním klientům poskytoval co nejlepší servis. A také aby na rozdíl od nadnárodních konkurentů uměl přicházet s řešeními, která jsou pro zákazníky šitá na míru. Šťastný to vysvětluje na příkladu největšího internetového obchodu v Česku, společnosti Alza, pro jehož provoz je kvalitní připojení naprosto klíčové. „Alza má různé lokality a my jsme řešili, jak je propojit, aby tato jednotlivá síťová spojení byla na sobě zcela nezávislá. Vybírali jsme pro ně speciální trasy, aby připojení bylo hyperspolehlivé,“ říká Šťastný. To je podle něj situace, kdy Quantcom umí vyhovět speciálním požadavkům zákazníka a nabídnout mu „hlavně projektové řešení, ne komoditní“.

Výhodou také je, že průměrně osm z deseti zákazníků je umístěno přímo na optickou síť vlastněnou Quantcomem. Firma tak má kontrolu nad celou strukturou připojení, nad všemi vrstvami dat, která se po síti přenášejí. Nevznikají problémy s přemostěním a outsourcingem.

Podle vedoucí marketingu Quantcomu Evy Hrubešové patří mezi silné stránky společnosti také to, že balíčky služeb pro firmy jsou postavené na kvalitním servisu. Technici jsou k dispozici nonstop, klient případný problém nikdy nemusí řešit s call centrem nebo robotem. „Když se dovoláte na zákaznickou podporu, hovoříte s konkrétním člověkem."

 

Sdílejte článek

Nenechte si ujít novinky z Quantcomu

Přidejte si nás na sociálních sítích a mějte vždy přehled o dění ze světa B2B telekomunikace.