Dial Telecom, jeden ze čtyř největších vlastníků optických sítí v Česku, je nyní Quantcom

(Praha - 5. ledna 2022) Dial Telecom, celonárodní telekomunikační operátor poskytující datové, hostingové a ICT služby prostřednictvím vlastní optické sítě, mění název. Od 1. ledna je Quantcom. Zároveň tak na českém trhu vzniká jediný operátor, který se specializuje výhradně na služby pro firmy a velkoobchodní partnery. 

Novou značku a vizuální identitu bude provázet marketingová kampaň napříč médii. Další novinkou také je, že Quantcom v rámci své strategie vyčlení veškeré služby pro domácnosti do dceřiné společnosti Pe3ny Net. Obchodní a dodavatelské vztahy s ostatními klienty tyto změny nijak neovlivní. 

 

Kdo je Quantcom? 

Dial Telecom / Quantcom provozuje síť čítající asi 4700 kilometrů optických vláken. Součástí této infrastruktury je středoevropská páteřní síť napříč celou Českou republikou, propojující Polsko, Slovensko, Maďarsko, Německo a Rakousko. Tato síť dále navazuje na optické metropolitní sítě, které společnost vlastní v Praze, Brně a krajských městech. Jde tak o nejkratší možné spojení koncových zákazníků v České republice s významnými telekomunikačními uzly.

Společnost tak patří v tuzemsku do čtveřice největších vlastníků optické infrastruktury - spolu s firmami Cetin, T-Mobile a Vodafone. Co se týče zprostředkování datových toků procházejících přes Českou republiku je dokonce hráčem číslo jedna.  

„Naše síť je vlastně taková infrastrukturní řeka, přes kterou do České republiky přicházejí se svými službami naši zahraniční partneři, například největší internetové a technologické firmy světa. A díky optickým sítím ve městech připojujeme další tisíce firemních zákazníků. Pro ty vlastně neexistuje kratší a smysluplnější cesta, jak obejít nástavby a přeprodeje,” říká Tomáš Strašák, člen představenstva a obchodní ředitel.

 

Proč Dial Telecom mění název? 

Tomáš Strašák k tomu říká: „Chceme se odpoutat od minulosti, kdy jsme měli různá zaměření. Chceme, abychom byli snáze identifikovatelní, abychom říkali už názvem, že poskytujeme služby v telekomunikacích a jsme profesionálové. Název Dial Telecom dnes už tuto funkci neplní, protože dial” je v angličtině “vytáčet.” To odkazuje k dávným počátkům naší firmy a vytáčený internet” je dnes  spíš už jen pro pamětníky,” vysvětluje obchodní ředitel. 

Výhodou služeb Quantcomu je, že se jako jediná telekomunikační firma na zdejším trhu zaměřuje výhradně na firemní zákazníky (B2B). Ty umisťuje převážně na vlastní optickou síť a má tak kontrolu nad celou strukturou připojení a jeho kvalitou. Výhodou optické sítě obecně je její takřka neomezená  kapacita a stabilita, neboť nepodléhá vlivu prostředí, počasí ani rušení. 

„Firemnímu zákazníkovi nabízíme konzultaci, technickou podporu a flexibilitu, která u ostatních není běžná. A to proto, že máme procesy nastavené právě jen pro tento typ zákazníků. Nemáme například mobilní zákazníky, a proto jsme schopni se zákazníkovi okamžitě věnovat a jeho záležitosti řešit. Firmy, které obsluhují masový trh, mají vlastně konflikt zájmů při prioritizaci odstraňování problémů,” upozorňuje Strašák.

 

O společnosti:

Dial Telecom založila v Praze v roce 2000 skupina manažerů z někdejší telekomunikační společnosti Globix. Původně byla firma zaměřena hlavně na obchodování s hlasovými službami. Postupem let se z ní stala skupina, budující vlastní optickou infrastrukturu, zaměřená na datové služby a internet pro firmy. V současnosti má více než deset tisíc zákazníků, včetně firem jako Skanska, DM drogerie markt nebo Axa Assistance. Téměř polovina firem obchodovaných na pražské burze patří mezi její zákazníky.

Společnost je také velmi důležitým hráčem na velkoobchodním trhu datových kapacit a při přenosu dat napříč střední Evropou. Její služby tak například využívají tři ze čtyř největších technologických firem na světě.  

Dial Telecom má kolem 150 zaměstnanců. V roce 2020 vykázala celá skupina  konsolidovaný zisk EBITDA na úrovni 318 milionů korun, zatím nejlepší výsledek za dobu své existence. 

 

Budování sítě a akvizice: 

Dial Telecom se stal důležitějším infrastrukturním hráčem mimo jiné také díky akvizicím. V první dekádě tohoto tisíciletí firma například koupila operátora InWay nebo později společnost net4net, vyčleněnou z bývalého TransgasNetu. Také získala českou část Telekom Austria, provozující značku Volný.

V druhém desetiletí pak Dial Telecom koupil brněnského infrastrukturního operátora Maxprogres telco či menšinový podíl v ČD Telematice (ten později prodal). V roce 2016 přibyl i operátor Pe3ny Net v Praze nebo Matrigo ve Velkém Meziříčí. Právě do firmy Pe3ny Net chce nyní společnost v rámci nové strategie zkoncentrovat veškeré služby pro domácnosti. 

 

 

Kontakt pro novináře:

Pro další informace se můžete obrátit na Evu Hrubešovou, Marketing & PR,  tel.:  724 631 232

Médiím rádi poskytnou komentáře naši odborníci: 

Kyberbezpečnost, ochrana před DDoS útoky: Zbyněk Pospíchal, Network Architect

Inovace v telekomunikacích: Marek Šťastný, Technický ředitel

Budoucnost optických sítí: Pavel Kvíčala, Manažer oddělení výstavby a údržby přístupových sítí, Zástupce technického ředitele

Sdílejte článek

Nenechte si ujít novinky z Quantcomu

Přidejte si nás na sociálních sítích a mějte vždy přehled o dění ze světa B2B telekomunikace.